Quality Management in Schools: Analysis of Mediating Factors

Quality Management in Schools: Analysis of Mediating Factors
การจัดการคุณภาพในโรงเรียน: การวิเคราะห์ปัจจัยการไกล่เกลี่ย
ผลการศึกษาแสดงให้เห็นว่าในระยะเวลาที่โรงเรียนได้รับการรับรองคุณภาพยิ่งนานเท่าไหร่การรับรู้คุณภาพในหมู่อาจารย์ผู้สอนก็ยิ่งมากขึ้นไม่ว่าจะใช้รูปแบบใดก็ตาม สิ่งนี้นำไปสู่ข้อสรุปว่าการมีแบบจำลองคุณภาพในโรงเรียนทำให้เจ้าหน้าที่การสอนตระหนักถึงการมีอยู่และความสำคัญของระบบและรูปแบบการจัดการคุณภาพมากขึ้น
South African Journal of Education, v38 n2 Article 1388 May 2018
The objective of this study is to contribute to Quality Management Systems (QMS) and their impact on schools in the Basque Country, Spain. Specifically, it analyses two models: the EFQM Excellence Model, which originated in the business world, and the Integrated Quality Project (IQP) Model, which has a humanistic focus and arose from an educational research perspective. To do so, 14 schools were analysed by means of a sample of 315 subjects (42 managers and 273 teachers) who utilise one of these two QMS. The results show that the longer the period of time for which schools had had quality certification, the greater the perception of quality among the teaching staff, regardless of the model used. This leads to the conclusion that having in place a quality model in a school makes the teaching staff more aware of the existence and importance of quality management systems and models and leads them to aspire to higher educational quality.

ความคิดเห็น