The Development of Service Learning Management Model of Undergraduate Program in Private University

The Development of Service Learning Management Model of Undergraduate Program in Private University
การพัฒนารูปแบบการจัดการเรียนรู้การบริการของหลักสูตรระดับปริญญาตรีในมหาวิทยาลัยเอกชน
ผลการสาธิตและการประเมินผลการสะท้อน SLM ต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนพบว่า 80% ของนักเรียนมีเกรดเฉลี่ย (เกรดเฉลี่ย) สูงกว่าและผลการเรียนรู้ของนักเรียนตามกรอบคุณวุฒิแห่งประเทศไทย (TQF) ถือว่าสูง ผลการทดสอบความสามารถในการเป็นผู้นำการลงโทษทางวินัยและความสมัครใจของการประเมินตนเองนั้นสูงมากในทุกด้าน บันทึกสะท้อนสามารถพัฒนาการคิดเชิงวิเคราะห์ในที่สุดความพึงพอใจโดยรวมของการจัดลำดับมหาวิทยาลัยถือว่าสูงในทุกด้านและการตอบสนองของชุมชนมีประโยชน์มากขึ้นและผลกระทบเชิงบวกในทุกด้าน

Soontorn, Taneenart Na
World Journal of Education, v8 n5 p97-103 2018
The objectives of research are to develop, identify the main components of "Service Learning Management (SLM)" model, and to assess, evaluate the performance achievement of SLM implementation for undergraduate program in private university. The process of research is divided into two parts as: 1). developing the questionnaire samples that will be distributed to 377 lecturers in private university as the respondents for finding the appropriateness of main components in SLM model by applying the Multi-Stage Sampling; and 2) testing and evaluating the SLM model's effectiveness that will be executed to 11 students in Bachelor of Arts (Major: English for International Communication) of Saint John's University, who registered ENG. 3202 (Introduction to Speech Communication) as a subject in semester 2/2016. The research findings are described the SLM model that consists of 4 major variables and 9 sub-variables as: 1) 'Input' has the 3 sub-variables (Integrated curriculum and instruction; learning outcomes determining; and resource management); 2) 'Process' includes 6 sub-variables that can be classified in to 5 steps (Investigation: lets the community set the requirement; Preparation: is the cooperation of three sides - university, student and community; Execution: is having positive relationship with community; Reflection: continuously evaluating; and Demonstration: is public relations and publicity; 3) 'Output' is the outcomes of learners and results of the evaluation; and 4) 'Feedback' is applying and integrating the outcomes of student's accomplishment and evaluation. The results of demonstration and evaluation of SLM reflection to student performance achievement revealed that 80 percent of students had higher GPA (Grade Point Average), and the learning outcome of students according to Thailand Qualifications Framework (TQF) is considered as high. The results of leadership competency, disciplinary and voluntariness of self-assessment test are counted as high in all aspects. Reflection record can development critical thinking Finally, the overall satisfaction grading by university is considered as high in all aspects, and also the community responses have more advantage benefits and positive impacts in all aspects.

ความคิดเห็น